İstanbul Dönüşü

İstanbul'dan döndüm. Döndüm ya, hala kendime gelemedim. Otobüs yolculuğu git gide zor gelmeye başladı. Çocukluğumdan beri kaç bin kilometre yol kat etmişimdir acaba otobüslerde? Bünyem kaldırmıyor artık. Bir de şu yeni otobüslerde bir türlü rahat edemiyorum ben, nedense.

Hem tek sorun otobüs değildi. Keşke öyle olsaydı. Son beş altı defadır İstanbul'a bir türlü gezilecek havada gidemedim. Geçen sene Haziran'daki konferans iyiydi ama onun da programı öyle yoğundu ki hiçbir şey yapmama fırsat vermedi. Ondan beri dört gidişimde de hava soğuk, rüzgarlı, yağışlı, velhasıl gezmeye elverişsizdi. Şans işte.

Cumartesi fena değildi aslında hava. O gün de aksilik çok azımız birlikte olduğumuz için fazla dolaşmadık. Önce Çengelköy'de kahvaltı yaptık. Sonra iki arkadaş Üsküdar'dan Kadıköy'e yürüyerek geçtik -ki o yolun bir kısmı hiç çekilir değil. Haydarpaşa'dan Şişman'ı alıp (özlemişim keratayı) biraz Kadıköy'de dolaştık diğer arkadaşlarla buluşup. Sonra Üsküdar'a geçip bir arkadaşın evinde Monopoly oynayıp günü bitirdik.

Pazar ne gündü öyle! Fethipaşa Korusu'ndaki kahvaltıya giderken bir güzel boğaz rüzgarı yedik zaten. Bir de dönüşte yedik. (Taksiyle gitseydiniz diyenler olacaktır. Maksat dolaşmak, bir yere ulaşmak değil.) Üsküdar'dan Eminönü, Süleymaniye, Beyazıt, Sultanahmet, Gülhane, Sirkeci derken akşama kadar bir güzel üşüttük kendimizi.

Pazartesi yağmurda çamurda dolaşacaktık. Neyse ki bizim Danimarkalı misafirler Kapalı Çarşı'yı görmek isteyince bize de gün doğmuş oldu. Önce Mısır Çarşısı'nın altını üstüne getirdik sonra Kapalı Çarşı'ya geçtik. Onlara sorsan Kapalı Çarşı'nın da altını üstüne getirmeye kalkarlardı ama o kadarı da fazla olurdu. Saatlerce dolandıktan ve kapalı mekanlarda yağmurdan kurtulduktan sonra bizimkiler İstanbul'un sadece eski mekanlarını görmesin diye kaldırıp bir de İstiklal turu yaptık.

Sonrası malumunuz. Üsküdar'a dön, bilet al, biraz otur ve yola çık. Okula gel. Bütün gün boş dur. Tezle ilgili hiçbir şey yapma. Dizi izle, Ekşi'de takıl, sen yokken olanları takip et internetten, akşam eve git. Bugün de hiçbir şey yapmadım. Bakalım Cuma'ya kadar gerekli düzeltmeleri yapabilecek miyim.