Einstein'la Dans

Eistein'la Dans (Dancing with Einstein) isimli bir kitap okudum. Kate Wenner tarafından kaleme alınmış. Babası ilk atom bombasının yapımında çalışmış ve kendisi 12 yaşındayken trafik kazasında ölmüş bir kadının yedi yıl boyunca dünyayı dolaştıktan sonra ülkesine geri dönüşünü ve aynı anda dört terapistle görüşüp kendisi, geçmişi ve babası hakkındaki sorularına cevap arama hikayesini anlatıyor. Kitabın nesi hoşuma gitti bilmiyorum ama (bu belki de her yerini sevdim demek) zorunlu haller dışında elimden bırakamadan bitirdim kendisini. Ana karakterimiz olan Marea'nın çocukluğunda Albert Dede'yle (Einstein) yaşadıkları, nükleer savaş tehdidiyle büyüyen bir çocuğun korkuları, insanın muhataplarına göre ruh hallerinin değişimini anlatan terapi diyaloglarıyla oldukça ilginç ve başarılı bir kitap olmuş.

Arayanlar için: Kuraldışı'nın piyasaya sunduğu kitabın çevirmenliğini Mercan Yurdakuler Uluengin yapmış.

Önemli not: "Bir Kitap Okudum" etiketiyle yazdığım yazılar tamamen şahsi kanaatlerimi içermektedir. Edebiyatla alakam okumayı seven biri olmamla sınırlıdır. Bu nedenle söz konusu yazılar okunurken edebi eleştiri mahiyeti taşımadıklarının göz önünde bulundurulmasını istirham ederim.
0 Responses