Bir Mumdur, İki Mumdur, Üç Mumdur

Bilenler bilir (nasıl da seviyorum bu ifadeyi kullanmayı) ilaç kullanmaktan nefret eden biriyim. Öyle her baş ağrısına, diş ağrısına ağrı kesici alan; iki defa öksürüp bir defa hapşırdı diye kendini antibiyotiğe boğan biri değilim. Lakin öyle bir belaya çattım ki bu hafta bütün o direncim fıs diye söndü.

Cumartesi günü akşam üzeri dişimde hafif bir ağrı hissettim. Yine o düzensiz fakat olağan ağrılardan biri olduğunu düşünerek umursamadım. Bir iki saat sonra bunun iltihaptan kaynaklandığını anladım ama çok dert etmedim. Gece yarısına doğru iltihabın yayılmakta olduğunu fark edince ne olur ne olmaz diye nöbetçi eczaneye gidip bir antibiyotik istedim. Antibiyotiği aldım ama sabah uyandığımda iltihabın ağzımın sağ tarafını tamamıyla kaplamış olduğunu fark ettim. Antibiyotiğin işe yaramasını umarak o gün akşama kadar bekledim ama üçüncü dozu aldığım halde bir gelişme olmayınca hatta gelişme iltihapta olup dilimin altında ikinci bir dil daha oluşunca acil servisin yolunu tuttum. Orada ihtiyaten kıçımdan (ayıp ayıp, kabadan diyecekmişim) bir iğne vurduktan sonra antibiyotiğe devam etmemi ve şikayetim devam ederse KBB'ye gitmemi tavsiye ettiler. Ertesi gün (Pazartesi) sabahı uyandığımda iğnenin etkisiyle olsa gerek iltihap bayağı gerilemişti. Tüm gün de gayet iyiydim fakat öğleden sonra artmaya başlayan ağrı akşama hayli fazlalaşmış ve iltihap yeniden ilerlemeye başlamıştı. Gece güç bela uyuyup sabah soluğu poliklinikte aldım. Aslında iyileşeceğimi bilsem yine umursamazdım belki ama daha kötü şeyler olmasından korktum. Doktor amca sağolsun bayağı ilgilendi. Bir iki teşhis amaçlı sorudan falan sonra midemin sağlam olup olmadığını sordu. Çok şükür şimdiye kadar hiçbir sorunum olmadı, dedim ama niye midemi sordu acaba diye de merak ettim. Meğer vereceği ilaçlar yüzündenmiş. İlaçla arası olmayınca insan bunları bilemiyor tabi. Benim kullandığım kıytırık antibiyotiğin yerine iki tane binlik antibiyotik (Augmentin ve Bactrim Forte) bir de ağrı kesici (Apranax) verip yola koydu beni doktor amca.

Acilen çıkmam gerekiyor. Bu konuyla ilgili anlatacaklarım zaten bitti gibi. Eğer bir şeyler daha söylemek istersem ya da başka bir şeyden bahsetmek istersem yine uğrarım.

Öptüm iki yanaktan.
2 Responses
  1. Geçmiş olsun öncelikle. Bactrim her zaman iyidir. En az yan etkisi olan antibiyotiktir kendisi. Bütün antibiyotiklere alerjim varken kendisiyle iyi anlaşıyoruz:)

    Zaten yaptığınız doğru bir şey, her an ağrı kesici alınmaz. Örneğin migren ağrısına en ağır ağrı kesicileri veriyorlar ama öyle böyle değil. İçince insanın beyni uyuştuğu için ağrı kesici demişler sanırım. Migrenden daha fazla acı çekiyorum ben o ilacı içtiğimde. Onun yerine hafif bir şey kullanmak (zorunluysa), ya da en güzeli yatıp uyumak ve geçmesini beklemek daha iyi:)

    Tekrar geçmiş olsun.


  2. çer çöp Says:

    Teşekkür ederim. Tam olarak iyileşmeden bırakırsam tekrarlar diye korktuğumdan antibiyotiğe devam ediyorum ama ağrı kesiciyi bıraktım. Sersem sepelek dolaşıyorum ortalıkta bir iki gündür bunlar yüzünden. Azcık uzanmayıvereyim, hemen uykum geliyor falan. Ne kadar az o kadar iyi kanaatimce.