Kah Oradan Kah Buradan

Elveda Rumeli'nin müziklerini dinliyorum. Ne kadar yabancı bana; yine de ne kadar benden, bana dair. Anlıyorum ki sürüsüne bereket milliyetçi zırvanın sıralandığı bir dizi olduğunu sanmasaydım en başından bu diziyi izler ve severdim. (Ne olmuş yani benim de at gözlüklerim ve ön yargılarım var belli konularda. Kemalist bir de milliyetçi fikirlere tahammül edemiyorum işte. Değil kendilerini çağrışımlarını gördüğüm yerden koşar adım kaçıyorum.) Hoş televizyon izleme alışkanlığım olmadığı için bir yerden sonra bırakırdım herhalde takip etmeyi. Neyse işte, diyeceğim odur ki müzikler güzel. Hele şu Jarnana (umarım doğru yazmışımdır ismini) çok güzel, kalkıp oynayasım geliyor dinlerken.

***

Dün gece yatmadan önce seçimlerle ilgili ettiğim kelamlara göz attım az evvel. Meğer ne çok yamru yumru cümle kurmuşum. Buraya yazarken dilime çok dikkat ettiğimi söyleyemem, hatta bu yüzden üslubumun iyice bozulmaya yüz tuttuğunu da düşünüyorum ama adam akıllı saçmaladığım yerler olmuş. Cümlelerin öznesi nesnesine, nesnesi yüklemine girmiş, dolaylı tümleç hepsine dolaylı dolaysız bindirmiş, sonra hepsi bir araya gelip grup indirimi yapmış falan. Gecenin ilerleyen saatlerinde (şimdi olduğu gibi) salim kafaya ait izler git gide siliniyor anlaşılan.

***

Zihnimi uyuşturmak istiyorum, tavsiye edebileceği bir şeyi olan var mı? Uyku ilacı gibi bir şey değil istediğim, gün boyunca yeterince uyuyorum zaten. Gün içinde beni düşünmekten men edecek bir şeyler arıyorum. Bu kadar boş vakti olunca insanın, hele sabit fikirli birinde olduğu gibi düşüncelerin çivilendiği bir yer varsa, kafa durmadan işliyor. Bir müddet daha böyle giderse korkuyorum Konak'ta saat kulesinin önünde bas bas bağıracağım "Yok mu beni uyuşturan?" diye de gazozuma ilaç atacaklar. (Bağırırken başka bir şey diyeceğim sandın değil mi? Yemezler oğlum, daha o kadar sıyırmadım balataları. Sıyırma ihtimalim var ama, inkar da etmeyelim şimdi.)

***

Elveda Rumeli'nin müziklerinden bahsederek başladım yazmaya, aynı yerden bitireyim. İsyankar Yürek çalıyor şimdi. Daha ilk duyduğumda dikkatimi çekmişti bu şarkı. İki tane üçlüğü aktarıyor ve çekiliyorum huzurunuzdan. Selametle...

Sevmeden yaşanır mı?
Dağ dağa kavuşur mu?
Ağlasam duyan olmaz ki...
.
.
.
Sorsalar dile gelmez
Derdime umar olmaz
Sonsuzu bulan olmaz ki...
0 Responses