İndirim, Bindirim

Bir dileğim var, yurdum tüccarlarının hepisi birden batsın, battıkları yerden çıkamasın, kurunun yanında yaş da yansın. Bu kafayla ticaret yapacak adamlar hiç yapmasın, kaybolsun gitsin anasını satayım. Belki o zaman planlı ekonomi falan uygulamaya başlarlar da herkes tek tek ırzımıza geçeceğine tek elden devlet üstümüzden geçer.

Efendim iki hafta mı ne olur malumunuz hükümet otomotiv sektöründeki dış talep daralması dolayısıyla elde kalan malların iç pazarda satılabilmesini teşvik etmek amacıyla ÖTV indirimine gitti. Aylardır sinek avlamakla meşgul olanlar böylece az da olsa kendi işlerini yapma fırsatı buldular. Buldular da yetti mi onlara? Ne gezer! Baktılar ki iç pazar biraz hareketlenmeye başladı kafa kafaya verip "Nasılsa alıyor kerizler; dayayalım zammı, dolduralım cukkayı." deyü karar aldılar.

Lan oğlum size giren çıkan ne? Devlet hane halkından bin bir başka adla aldığı vergilerden birinde indirime gitmiş, onu da vergiyi aldıklarının hatrına değil senin boklu götünü kurtarmak için yapmış; sen şimdi tutturmuşsun "Yok bana götümü kapana kaptırma korkusu yetmedi, illaki kazık girsin istiyorum." diye. Yahu bırak alabilen üç kuruş vergi indirimiyle alsın arabasını. Zaten akaryakıta ödeyeceği vergiyle paşa paşa fazlasını verecek. Ne senin zararın var bu işten ne devletin. Bilakis yerle bir olmaktan kurtuldunuz ikiniz de daha ne istiyorsun. Doymuyorsun ama değil mi? Aklın sıra krizi fırsata dönüştürüyorsun. Pek moda ya son zamanlarda, sen de kapıldın bu hayale gidiyorsun. Kusura bakma ama senin bu yaptığına şark kurnazlığı derler. Yerli yersiz yaşadığı krizlerle selülitlerini pareoyla bile gizleyemeyen orta yaşlı hatunlara dönmüş liberal ekonomide bile yer yok bu yaptığına kuzucuğum. Hala umudun varsa bu modelden yahut umudun olmasa da değiştirmek için elinden bir şey gelmediğine inanıyorsan ve hayallerin arasında krizi fırsata dönüştürmek varsa sana diyeceğim odur ki yatırım yap.

Unutmadan, yatırımı bana yapma da nereye yaparsan yap. Ben bana yatıranların hepsini yatırdım bugüne kadar, ona göre.
2 Responses
  1. shishman Says:

    bir laf vardır "aza tamah etmeyen çoğu bulamaz" deyü
    sankim bütün yazdığın bu sözün açıklaması olan bir kompozisyon tadında olmuş...


  2. Bu gidişle hele ki Türkiye'de bizim nesilin çok çok daha kötülerine şahit olacağını düşünüyorum. Anlıyacağın Dur daha bu birşey değil. Bunlar iyi günlerimiz. Bu iş en sonunda açlıktan başı dönen ve bunun sonucu kendi kuyruğunu yemek diye yiyip ölen yılana benziyecek.