Köylü

Birkaç gündür taşralılıkla ilgili bir şeyler karalamak istiyorum buraya ama bir türlü kısmet olmuyor. Bir gün yazacağım ama, öyle çok derli toplu olmasa da bir şeyler anlatacağım bu konuda içimden geçenlere dair. Şimdilik sadece çok hoşuma giden bir hikayeyi paylaşmak istiyorum. Çok sevdiğim bir hocamın başından geçen bir hikaye. Adını vermek doğru olur mu bilmediğimden kim olduğunu söylemeyeceğim fakat hikayenin bana ait olmadığı da bilinsin istediğimden hocam olduğunu söylemiş olayım. Hikayeyi de onun ağzından aktarayım bari.

Amerika'da doktora yapıp memlekete döndükten sonra dayım/amcam* "Anlat bakalım oralar nasıl." dedi. Yedi sene kalmışım ya ben de anlatıyorum Amerika şöyle Amerika böyle. Ben anlatırken geldi omuzuma elini koydu "Oğlum dünyayı da gezsen sırtında gene köylü yazıyor." dedi. 

İşte böyle hocamın hikayesi. Dünyayı da gezse köylünün sırtında yine köylü yazıyor. Haline tavrına yansıyor insanın taşralılığı. Ama dediğim gibi daha evvelden, kendi düşüncelerim sonraki bir yazıya.

* Hocanın dayısı mı yoksa amcası mı hikayedeki hatırlayamadım tam olarak.
0 Responses