Dellendirmeyin İnsanı

Bugünkü konumuzu açıklıyorum: lezbiyenler(!)

Kelimenin sonundaki ünlem işareti parantezin içinde. Bunun iki sebebi var; birinci sebep benim ne yazacağımı hiç kurgulamamış bu nedenle de bunun gerçekten konu olabilme ihtimalini hiç hesaplamamış olmam, ikincisi de bahsini edeceklerimin bence gerçekten lezbiyen olmamaları yahut benim kafamdaki tanıma uymamaları. Peki nedir benim kafamdaki tanım?

Ben lezbiyenliğin cinsel bir tercih olarak hormonlardan, hemcinsler arası sevginin aşka dönüşmesinden, hiç olmadı bir karşı duruştan kaynaklandığına inanır(d)ım. Lakin şu birkaç gündür takıldığım arkadaşlık sitelerinde gördüklerim durumun hiç de öyle olmadığını ortaya koydu. Hani şaşırabileceğim bir şey kalsaydı dünyada gördüklerim beni afallatabilirdi. Her gördüğüne "Çok güzelsin, tanışalım mı?" yazandan kendini pazarlayana, cinsel çağrışımları yüksek fotoğraflarıyla ego tatmini peşinde koşanlardan herkese aynı numarayla yaklaşmaya çalışanlara kadar çok hilkat garibesi gördüm ama dikkatimi en çok çeken bu sözde lezbiyenler oldu. Sözde diyorum çünkü bu kadar çok sayıda gerçek lezbiyen olabileceğini sanmıyorum.

Aslında benim takıldığım sayılarının çok olması değil. Kendini lezbiyen olarak tanımlayan bunca insanın olmasını garipsedim, bu doğru ama bunu ifade etme biçimleri oldu esas dikkatimi celbeden. Kullanıcı adları, tanıtım yazıları ve fotoğrafları hep cinsel vurgularla yüklü. Merak etmeden duramıyor insan, bir tercihin bu kadar cinselliğe bulanması garip değil mi? Temel İçgüdü filminde Jeanne Tripplehorn'un Michael Douglas'la çekilen tecavüz-sevişme karışımı sahneden sonra Douglas'a "You were not making love." deyişini aklıma getiriyor bu durum. Hani bahsini ettiğimiz bu sözde lezbiyenler sevişmiyor da... (Yahu bu da nasıl söylenir ki? Elin gavuru ne güzel ayırmış "making love"/"having sex" diye.)

Bir de kendilerine "lez" demeleri yok mu, deli oluyorum. Arkadaşım bu kadar mı saygın yok cinsel tercihine. Bu kelimenin argo, argonun da erkek egemen bir dil olduğunu bilmiyor musun? Hoş önce ne bok biliyorsun ki diye sormalı, erkek egemenmiş, peh!

Söyleyeceklerimin yarısını türlü sebeplerden ötürü söyleyemeden bitiriyorum bu yazıyı. Konuşmak neyse de yazmak zor oluyormuş ya bu konularda.
0 Responses