"Gün olur alır başımı giderim" desem?..

Anket kapanalı kaç gün oldu ben daha yeni yazıyorum anket yazısını. Ondan sonra da vay efendim niye kimse anketlerime ilgi göstermiyor, aman efendim niye kimse oy kullanmıyor, niye kimse yorum yapmıyor falan feşmekan... Müstahak değil mi şimdi? Geçelim.

Bu defa anketimizde "'Gün olur alır başımı giderim" desem?..' yazmış ve bana ne tür tepkiler verileceğini görmeye çalışmıştım. Açık söyleyeyim pek hoş yanıtlar alacağımı düşünmüyordum. Sağolsun altı arkadaş fikir beyan etmişler. Hep beraber görelim neler demişler.

İlk olarak, hiç kimse "Uğurlar olsun" dememiş. Demek ki umursamaz değiller gitme ihtimalime karşı. İyi ya da kötü bir tepki gösterecekler. (İyi bir şey sanıyorum bu.) Nitekim altı oydan üçünün birer birer dağıldığı seçenekler bunu gözler önüne seriyor. Bir oy "Gitme dur ne olursun" seçeneğine gitmiş. Demek ki bu muhterem şahıs beni buralarda görmek istiyor. Seviyor herhalde. Neyimi seviyor bilmiyorum, onu da yeni anket konusu yaparım artık. Bir diğer kişi "Yürü git gözüm görmesin" demiş. O derece hazzetmiyormuş benden, onu anladım. Aramızda kalsın ben de kendisinden hazzetmiyorum. (Seni hiç sevmiyorum sütoğlan! Babanı da sevmezdim zaten.) "Kır dizini otur oturduğun yerde" diyen zat-ı muhterem, ne demeye çalışıyorsun açık açık konuşsana! Gitmemi istemiyorsan yukarıda daha güzel seçenek var, gideyim diyorsan da diğer arkadaş gibi çalıyı dolanmadan söyle derdini. Böyle hem etliye sütlüye bulaşmamaya çalışmalar, hem de bu çabasını gizlemek ister gibi üst perdeden konuşmalar falan... Yakışmıyor.

Gelelim en çok oyu alan seçeneğimize. (En çok da ne, üç oy eni konu.) (Ayrıca hem mahiyeti hem de oy sayısı nedeniyle bu seçenek ayrı paragrafı hak ediyor diye not düşmeyi unutmayayım.) (Yahu az önceki parantezi ilk parantezin içine mi açsaydım yoksa böyle daha mı iyi oldu?) (Öeh, parantezler arttıkça arttı, coştukça coştu. Koy götüne rahvan gitsin!) Ne yalan söyleyeyim anketi hazırlarken bu seçeneğin çok az tercih edileceğini düşünmüştüm. Beni yanılttınız, var olun! Neden mi öyle düşünmüştüm? Düşünsenize, o kadar sevecek ki biri beni, sadece yakınında olmamı istemeyecek aynı zamanda gitmeme engel olma bencilliğini de göstermeyecek. Ne benden ayrılmayı ne beni engellemeyi isteyecek. Yetmeyecek bir de düzenini bozup peşimden gelmek isteyecek. Yahu nerede beni bu kadar sevecek insan? Bunlar ve bunlara benzer şeyler sebebiyle... (Siz tamamlayın cümleyi, kuramadım.) Meğer mevzu o değilmiş. Bildiğin yancı bu arkadaşlar. Bir kişi iki kişi neyse de üç kişi olunca hiç ihtimal vermedim beni bu kadar sevdiklerine. (Kimsiniz arkadaşım siz. Bak yalan söylüyor, gururumla oynuyorsanız fena yaparım.) Sonuçta benden bahsediyoruz, malzeme belli. Bu denli kendi başına hareket edemeyen, bu denli başkasına muhtaç, bu denli yancı, bu denli yapışkan, bu denli beleşçi olunmaz yahu! Ayıp!
0 Responses