Adriana Lima ve Güzellik(!)

Adriana Lima Türkiye'ye gelmiş. Acun, dandirik programı sayesinde cânım memleketime gelen yabancı ünlüler furyasına bir isim daha ekledi böylelikle. Kendisini vatana ve millete bu üstün hizmetlerinden ötürü tebrik ediyor ve bayrağımızı göndere çekmek için gösterdiği çabayı takdir ediyorum. Yaşa, var ol Acun.

Babasının aşk şehri diye Roma yerine yanlışlıkla Paris adını verdiği pek bir seksi ve medyatik oteller zinciri veliahtı Hilton kızımız (seksi ve medyatik olan yalnızca kızımız olmadığı için otelleri de ayrı tutmak istemediğimden her iki türlü de anlaşılabilecek bir niteleme kullanmak istedim), beş on kuruş derken damlaya damlaya 50 Cent (Türk Lirası karşılığı 83 kuruş oğlum boru değil) olmuş şarkıcı abimiz derken şimdi de Türk erkeklerinin geviş getirmekte olan bir lama gibi ağızlarının suyunu akıtıp avının üzerine atlamak için fırsat kollayan bir puma misali dört gözle takip ettikleri sambacı (bu tabiri futbolcularla özdeşleştiren değerli spor medyamıza buradan selam çakmayı kendime borç bilirim) Adriana'yı konuk etmiş Ilıcalı. Tebrik falan faslını üstte geçtik o yüzden tekrarlamıyorum, bu kadar zırvalamamın sebebine geçiyorum.

Efendim gördüğüm kadarıyla Adriana Lima'nın Türk erkekleri hele hele şu meşhur bilgi kaynağı ve haznemiz ekşi sözlük erkek yazar kolonisi üzerinde inanılmaz bir etkisi var. Hani komplo teorilerine yatkın biri olsam Adriana'nın Türk erkeklerini etkisi altına alarak eblehleştirmek, dünya üzerinde bilmem kaç milyar başka kadın varken yalnızca onu düşündürmek ve bu yolla hiçbir zaman elde edemeyecekleri bu kız yüzünden üreme görevlerini ihmal edip yüce Türk soyunun tükenmesini sağlamak için dış mihraklarca özel olarak tasarlanmış bir biyo-bilimumbilimsel bir ürün olduğunu düşünürdüm. Ama okuduğum kadarıyla seneler evvel (tarih vermiyorum, bayanlara yaşı sorulmaz, sorulsa da başkasına bildirilmez) Brezilya'da yoksul ve dindar bir ailenin kızı olarak dünyaya gelmiş kendisi. Yani bildiğin insan. Madem bildiğin insan neden yurdum erkekleri için Nutella'dan bile daha tartışılmaz bir yere sahip bu kızcağız? Bu fetişizmin kaynağı ne?

Üstteki paragrafın son cümlesi dolayısıyla kapitalizmin kadın etinden sektör oluşturmasını (kadın etinden sektör oluşturmak lafını ilk defa Yılmaz Odabaşı'dan öğrenmişimdir) ya da cinselliğin yozlaşmada oynadığı etkin rolü falan eleştireceğimi düşünen varsa yanılır. Ben sığ bir adamım, sığ şeylerden bahsederim. Bu yüzden sabah beri tek tek basaraktan, bade süzerekten, inci dizerekten bik bik etmemin sebebi Adriana Lima'yı beğenmediğimi söylemek istememdir yalnızca. E bunu tek cümle olarak yazıp gönderemeyeceğime göre önden bir miktar laf salatası sunmam gerekti. (Yemekteyiz izleyemedim yeterince, salatanın ne zaman ve nasıl servis edileceğini bilmediğimden kendi yöntemimi kullandım. Puanlar düşük gelirse şaşırmam.)

Bana sorarsanız Adriana Lima ortalama güzellikte bir modeldir arkadaşım. Türkiye'de ondan daha güzel sürüyle isim sayabilirim, hem de bir çırpıda. Ha güzellik öznel bir yargıdır, benim güzel bulduğumu başkaları güzel bulmaz o ayrı elbette. Malum ben de herkesin salyalar akıttığı birini beğenmediğimi söylemek için yırtınıyorum öteden beri. Lafı fazla uzatmadan, güzellikte öznellik ve nesnellik felsefesine(!) dalıp güzellik yarışmalarına sistematik eleştiri getirmeye başlamadan evvel (ki bence güzellik yarışmaları ayrımcılığın ve ötekileştirmenin daniskasının yapıldığı organizasyonlardır, yersen) sözü bağlayayım.

Bence Adriana Lima güzel bir kadın değil. Tamam biraz ılıman hale getirelim söylemimizi, çok güzel bir kadın değil. Bu ülkenin havasını solumuş, bu ülkenin sularından içmiş vs. niteliklere sahip, özetle bu topraklarda yetişmiş Adriana'ya güzellikte nal toplatacak nice güzelimiz var. Tabi bir de benim gönlümün güzeli var ama onun kategorisi ayrı. Ayrıca kendisine yan gözle bakanı vururum ona göre. (Spekülasyon, spekülasyon, spekülasyon.)
4 Responses
  1. aslı Says:

    Oyun Teorisi var John Nash'in. Ona benzer bir amacı var gibi yazının :D Kısacası herkes Lima'ya yönelirken geride şefkate ihtiyacı olan kızlara yöneleyim en iyisi. :D Hepsi latife vallaha.


  2. :D Lima' yı beğenmeyen bir Türk erkeğini bir şekilde tanımak ilginç. Selamlar olsun


  3. çer çöp Says:

    geç de olsa selamları almış olayım, havada kalmasın. :)


  4. Adsız Says:

    Ben de Lima'yı beğenmeyenlerdenim. Bir tane Türk erkeği beğenmiş diye çıkıp çoğunluğa uyup benim de onu beğenmemi beklemesin kimse. Televizyonda "Adriana geliyor! Lima geliyor!" şeklinde çığırtkanlık yapıyorlar diye ona "çok güzelmiş..." deme zorunluluğu da hissetmiyorum. Türkiye'de daha ne güzeller var. Çevremde ondan kat kat güzel arkadaşlarımız var. Hem TSE gibi, güzelliğe standart getiren bir kurum olmadığına göre güzellik göreceli olsa gerek. ;)