Maske

Ben bu günlüğü neden tutuyorum? Ne anlamı var şuraya yazdıklarımın? Başımdan geçenlerin özetini iki üç günde bir buraya aktarmaktan başka ne yapıyorum? Koskoca bir hiç. Oysa insanlar fikirlerini yazıyorlar günlüklerine. Ah, ben de yazıyorum değil mi? Siktiğimin zırvalarına ne kadar fikir denebilirse o kadar yazıyorum fikirlerimi, haksızlık etmeyeyim kendime.

İnsanlar bir de başkalarına söyleyemediklerini yazıyorlar günlüklerine, üstü açık yahut kapalı. Diyalog halinde anlat(a)madıklarını günlüğe yazarak belki rahatlıyor belki de düşüncelerini derli toplu hale getirmeye çalışıyorlar. Benim yazdıklarımı burayı okuyan herkes zaten biliyor. Bir tek Stajyer'le düzenli görüşmüyoruz ona da haftalık bir rapor gönderirim ben. Benim bilmediğim takipçilerim varsa ses etsinler, elim değmişken onlara da göndereyim haftalık raporlarımı.

Çok boşboğaz bir adamım ben, kendimle ilgili her boku anlatıyorum. Ulan bir de sırlarım varmış gibi davranılmıyor mu bana -veya ben öyle davranmıyor muyum-, deli oluyorum. Öyle olsaydım daha güzel olurdu, değil mi? Ne diye anlatırsın ki mesela artık ciddi ilişkiler peşinde olmadığını. Hiçbir halt yiyemeyeceğini çünkü kızların senden hoşlanmadığını, konu kadınlar olunca o da pek düşük ihtimalle gerçekleşecek olan tek şansının günün birinde sende eskaza bir bok bulup sana tutulacak bir bahtsız bedevi olacağını bile bile çapkın adam ayaklarına yatmanın alemi nedir mesela? Konu dağılıyor, farkındayım ama şu "teoride var pratikte yok" ayaklarıma da saydırmadan geçemeyeceğim; üzgünüm. Teoride varmışım, peh. Kaç senedir varsın ulan teoride bir kez olsun pratiğe dökemedin mi işi? Kimseye anlatamayacak kadar kepaze olduğun başarısızlıklarının haddi hesabı yok, bu işleri bildiğini hangi yüzle iddia ediyorsun? Siktir git bi çay koy!

Sana gerçekten iyi olduğun bir yönünü söyleyeyim mi? Yılların eskitemediği usta bir oyuncu, kendine güvenen adam rollerinin aranan ismisin. Çok ciddiyim bu konuda. Hakkında yapılan her yorumu en ince ayrıntısına kadar inceleyen; her cümlenin, her kelimenin altında yatanları bulmaya çalışan; en ufak bir olumsuzlukta morali sıfıra vuran biri olduğun halde herkesin kafasında kendinle ilgili tam tersi bir imge oluşturabilmene hayranım doğrusu. İçindeki her pisliği dışarı vurarak kendiyle barışık insan imajı çizmek için çırpındığını ama gösterdiklerinin bin katını kendine sakladığını, bunu da yüzün tutmadığı için değil daha fazlasının bu imaja zarar vereceğini bildiğinden yaptığını hiç itiraf ettin mi? Öyle arada lafa karıştırdıklarını itiraftan sayma bana, kimsenin inanmayacağını bildiğinden söylemedin mi tüm onları? Şimdi de burada artist artist laflar ediyorsun.
0 Responses