Önemli Şeyleri Bozmamak Lazım

Bugün bir şey öğrendim. Eğer bir değişikliğin sonuçlarının nasıl olduğunu görmek istiyorsan değişikliği öncelikle kullanmadığın bir eşyanın üzerinde yapmalısın, öyle bir eşya yoksa oluşturmalısın.

Dün bölüm toplantımız vardı. Yeni bölüm başkanımızla tanıştık. Pek çok şey konuşuldu. Toplantının sonuna doğru gündem dışı konulara geçtik. Bölüm başkanımız bir bölüm blogu olmasının güzel olacağını söyledi ve bölümün web sorumlusu olarak meseleyle ilgilenmemi istedi benden. Ben de bir yandan wordpress bir yandan blogger kurcalayarak istenene en yakın sonucu nasıl elde edebileceğime bakıyordum. İstenenin karmaşıklığından değil, bilakis basitliğinden ötürü uğraşmam gerekiyordu. Her ikisinde de bölüm blogunu açmadan önce denemeler yapmayı akıl ettim. Wordpress'te kullanmadığım bir blogum vardı zaten çok uzun zaman önce alıp bazı erişim problemleri nedeniyle bıraktığım. Orada burada bir şeylerle uğraşıp nasıl sonuçlar verdiğini görmeye çalışıyordum. Elbette bu blogda yaptığım değişikliklerden sonra eski haline dönsün diye HTML kodlarını notepad'e aktarmıştım. Gelin görün ki işi gücü tamamlayıp blogu eski haline getirmek istediğimde aynı şeyleri kopyalayıp yapıştırmama rağmen şablonun ağzı yüzü dağılmış hale geldiğini fark ettim. Yazı boyutlarının şaftı kaymış, renkler değişmiş falan. Kodlarla oynuyorum ama işlemiyor hiç. Tekrar yedekleme yapıp klasik şablona geçtim. Tüm widget'ler falan kaldırıldı. Sonra eski temayı tekrar yüklemek için tema seçeneklerinden basit bir şey seçtim. Sonra tekrar bu temayı yükledim. Bu defa en azından yazı boyutlarıyla falan oynayabildim. Eski haline geldi mi tam olarak emin değilim ama bozulmuş halinden iyidir onu anladım.
0 Responses