Derin Sular

Bu kitabı daha okurken bitsin de hakkında bir şeyler karalayayım diye geçiriyordum içimden ama kitabı bitirir bitirmez bilgisayarın başına geçtiğimde fark ettim ki çok fazla etkilenmişim. O nedenle bulamadım bir türlü içeriğe dair ipucu vermeden kitabın bana düşündürdüklerini yazmanın bir yolunu. Aradan biraz zaman geçince bir daha denemek istedim. Bakalım olacak mı?

Can Yayınları Patricia Highsmith'in kitabını "Polisiye" olarak sınıflandırmış olsa da roman bana göre polisiyeden ziyade bir psikolojik gerilim romanı. İçinde bir katil var ama biz katilin kim olduğunu daha cinayeti işlediği andan hatta cinayeti işlemeden önce biliyoruz. Klasik bir polisiyede rastlayacağımız gibi cinayet sonrası katili bulmaya çalışanların değil ağır ağır cinayete meyleden katilin ayak izlerini takip ediyoruz. Yazar sıradan insanın içindeki gerilimleri, davranışlarının saiklerini ve sonuçlara dair kanaatlerini bize o kadar açıkça anlatıyor ki insanoğlu bu kadar sarih bir varlık mı diye geçiyor okurun aklından. (Benim aklımdan öyle geçti, ne var. Belki ben basiretsizim de böyle açık açık anlatmadan anlamıyorum. Allah Allah!)

Yemeğe çağrıldım, kaçıyorum. Kısmet değilmiş kitap hakkında güzelce yazmak demek ki. Meraklıları için kitabın çevirisinin gayet başarılı olduğunu ve Suat Ertüzün tarafından yapıldığını not edip çekiliyorum.

Önemli not: "Bir Kitap Okudum" etiketiyle yazdığım yazılar tamamen şahsi kanaatlerimi içermektedir. Edebiyatla alakam okumayı seven biri olmamla sınırlıdır. Bu nedenle söz konusu yazılar okunurken edebi eleştiri mahiyeti taşımadıklarının göz önünde bulundurulmasını istirham ederim.
4 Responses
  1. stajyer Says:

    Seviyorum burayi.


  2. çer çöp Says:

    Teveccühünüz. :) Nerelerdeydiniz siz ya? O kadar uzun zaman oldu ki haber almayalı...


  3. stajyer Says:

    Hep burdaydim da sen bilmiyorsun :)


  4. çer çöp Says:

    Arada seslenin böyle madem, özletmeyin kendinizi. :)