Günün Sorusu

Modern zamanlarda aşk buharlaşıp uçmuş mudur?

Şaka şaka, günün sorusu bu değil. Bunun cevabını ben de verebilirim. Sorum daha karışık. Bilenlerden yardım istiyorum kesinlikle. Şöyle ki. Bir ademoğlu/havvakızı (diyelim ki adı Deniz, böyle iki cinsiyet için de uygun bir isim) yatırım yapmak istiyor. Uyanık hatta biraz üçkağıtçı bir arkadaş bu. Sevgili Deniz garantici biri olmadığı için parasını devlet tahvili almak için kullanmak yerine memleketin en büyük bankalarından birinin A tipi likit fonlarından birine yatırma kararı veriyor. İşbilir Deniz, yatırım süresini fazla uzatmadan altı ayın sonunda parasını kazandıklarıyla beraber geri alıyor. Şimdi soru şu, Deniz tüm parasıyla bini bir paradan günlük kaç yalan söyleyebilir?

Bir süredir aklımı kurcalıyor bu soru. Bir bilen eden varsa cevabını yahut çözüm yolunu bana da söylesin lütfen. Bu konularda uzman eski bir arkadaşım vardı, takip ediyorsa bilhassa ondan cevap bekliyorum.

Sevgiler!
0 Responses