On Dokuz

Ulan iyice balık hafızalı oldum. Her boku unutuyorum. Aha şimdi de birazdan yazacağım cümleyi nerede duyduğumu ya da okuduğumu unuttum. Dünkü kitapta mıydı, izlediğim bir dizi ya da filmde miydi? Az zorlasam saksıyı hatırlarım ama onu yapmak zor geliyor. Garip aslında saksıyı zorlamak zor gelmemeli çünkü şu an zorlamamak için zorluyorum. Her neyse. (Yazıyı yayınladıktan sonra not. Saksıyı zorlamak diye bir şey yoktu değil mi? Saksıyı çalıştırmaktı o. Onu da unutmuşum. Ayrıca yazının sonuna değil de ortasına not düştüm. Bu daha önce yapılmış mıydı?)

İşte bu nasıl karşılaştığımı hatırlamadığım cümle hayatta neyi yapmam dediysem hep yaptım hem de uç örneklerinden anlamında bir şeydi. Cümleyi bile hatırlayamadım doğru düzgün. Buna da neyse. Aynı biçimde ben de neyi yapmam dediysem, insanların neyi yapmasına kızdıysam hepsini yaptım, yapıyorum. Kime güldüysem ondan daha beter oldum, kime sinirlendiysem ondan kötü oldum, kime acıdıysam ondan acınacak hale düştüm. Şimdi de hayata hep olumsuz gözlerle bakan ve bunun edebiyatını(!) yapan insanlarla aynı safta duruyorum. Bundan nefret ede ede hem de. Hoş nefret etmemde garip bir şey yok. Ömrü kendinden nefret etmekle geçmiş biriyim ne de olsa.
0 Responses