Gerçek Bunun Neresinde?

Behzat Ç. güzel dizi. Reklamlarını ilk gördüğümde, yeni bir Arka Sokaklar yahut Yılan Hikayesi vakası beklemiştim, Emrah Serbes'i okumamış olmanın etkisiyle. Sonra zevkine güvendiğim ve öyle her polis asker hikayesine yüz vermeyecek bir arkadaşın ısrarla bahsi üzerine izlemeye başladım. İyi ki yapmışım.

Behzat Ç.'yi sevenlerin çoğu diziyi gerçekçi bulduğu için seviyor. Bazıları da dizideki olaylara, Behzat'ın posta koyduğu insanlara bakarak "Bunun neresi gerçekçi lan?" diyor. Anlamadıkları yahut anlamak istemedikleri olayların çoğunlukla belli idealleri yansıttığı, olanı değil olması gerekeni yansıttığı; gerçek olanınsa insanlar olduğu. Ben Behzat Ç.'yi izlerken o insanların yerinde olsam aynen o cümleleri kurarmışım gibi hissediyorum. Aynı acıları, aynı mutlulukları yaşarmışım gibi hissediyorum. Aşık olunca biraz Behzat gibi, biraz Harun gibi, en çok Hayalet gibi aşık olurmuşum gibi geliyor bana. Bekar bir polis olsam oturduğum ev Akbaba'nın evi olurdu gibi geliyor -ki bilen bilir her evde oturmam.

Her neyse, ben bu diziyi seviyorum ve hakkında bir şeyler yazmak istedim. Sebepsiz, manasız ve sonuçsuz.
0 Responses